Lack of money: hromadske will transfer part of the team to freelance and close studio shows on YouTube

hromadske announced that it will transfer part of the team to freelance and close studio shows on YouTube. The reason is the reduction of financial support from international institutions and the need to reduce production costs.

“At the last meeting of members of the NGO” Public Television “a decision was made on the future of the organization. It was decided by a majority of votes to keep the NGO and return to the focus of socio-political media , “hromadske said.

The publication announces that from 2022 they plan to publish more analytical texts and reports, “so that the focus is only on important topics for society.” 

“We will use this time to reformat the organization and optimize a number of processes. The need for changes to hromadske has long been discussed among the team, and among colleagues in the shop, and among our loyal audience, “ – said the director of the organization Julia Fedov.

On Youtube, the team will focus on special reports and documentary projects. The editorial office is currently working on a content strategy for 2022.

We will remind, earlier  hromadske launched a weekly program on YouTube – hromadske_news , and also an ironic show “Everything is clear with Anton Tymoshenko” .

On February 1, 2021, the public organization  Public Television changed its structure : from now on, the functions of the NGO’s Supervisory Board will be performed by a board that will be elected for three years. On July 12, Yevhenia Motorevska became the media’s editor-in-chief . From July 19, 2021 hromadske was headed by the first head of the Ukrainian Cultural Foundation Julia Fedov . She was elected by the board of the NGO. 

In September 2021, Olena Sadovnik became the director of fundraising at hromadske . She announced that the publication is launching an unscheduled fundraising campaign among all the donors it knows to ensure the smooth running of the editorial office in 2022.

Photo: hromadske

https://detector.media/rinok/article/193379/2021-11-01-brakuie-groshey-hromadske-perevede-chastynu-komandy-na-frilans-ta-zakryie-studiyni-shou-na-youtube/

4 comments

  • This is a fucking disgrace, especially when compared to the shit that is allowed to operate in Ukraine.

    The Inter Media Group is linked to the gas trader Dmytro Firtash and Yanukovych-linked politician Serhiy Lyovochkin.
    Star Light Media, linked to the billionaire Viktor Pinchuk includes 6 TV stations and several other media and advertising companies.
    1+1 Media Group is deemed owned by Ihor Kolomoyskyi, who in March 2014 was appointed governor of Dnipropetrovsk.
    Media Group Ukraine is reportedly controlled by Rinat Akhmetov, Ukraine’s wealthiest man.
    5 Kanal TV channel remains owned by the former President of Ukraine, Petro Poroshenko, despite criticism of the conflict of interest.
    UMH group, once was controlled by Serhiy Kurchenko

    Liked by 4 people

    • Many pure journalistic platforms are struggling and couldn’t go without their corporate/oligarch sponsors. Fox News/Sky News is the exception. And the advent of Twitter and Facebook have made it even harder though they’re far from journalism people don’t seem to care.
      I have often wondered if we could pull off a podcast on this website. I know there is programming for it but we like to remain publicly incognito. Maybe we could just sear sunglasses? 😉 I think it would be a lot of fun and who knows maybe it would catch on.

      Liked by 3 people

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.