Reuters releases story, criticizes Zelensky for closing 112 Ukraine, NewsONE, ZIK TV channels

The news agency pointed out that the decree does not provide any reasons for imposing sanctions against these media

British information agency Reuters reacted to the decree of President Volodymyr Zelensky, which imposed sanctions against opposition TV channels, namely 112 Ukraine, NewsOne and ZIK.

Reuters claims that the decree does not provide any reasons for imposing sanctions against these media.

“A presidential decree, published late on Tuesday, said “special economic and other restrictive measures” would be imposed against Taras Kozak, a lawmaker from the Opposition Bloc faction, and eight media and TV companies. The decree gave no reasons for the decision”, reads the Reuters story as cited by Arab News. “Kozak is the listed owner of the three TV channels covered, which Ukrainian media said were associated with Viktor Medvedchuk, a prominent opposition figure (…)”.

The management of the three TV channels assesses the ban of broadcasting as political execution of the dissent media.

“We regard this decision … as a political reprisal against objectionable media”, Reuters quotes the joint statement by 112 Ukraine, NewsONE and ZIK TV channels.

Chairman of Political Board of Opposition Platform – For Life party, MP Viktor Medvedchuk believes that by doing so, Zelensky strips the journalists off their right for work, restricting freedom of speech in Ukraine.

“President Zelenskiy threw 1,500 journalists and employees of three TV channels into the street and deprived millions of viewers of the right to receive objective information”, Medvedchuk wrote on his website.

The story became quite cited in other media in North America, Europe and Asia. Earlier, Medvedchuk said that Zelensky failed to find an opportunity to deal with dissent politicians and media within legal framework and thus allowed rude violation of the law, including Constitution of Ukraine.

(c) 112

3 comments

  • “A presidential decree, published late on Tuesday, said “special economic and other restrictive measures” would be imposed against Taras Kozak, a lawmaker from the Opposition Bloc faction, and eight media and TV companies. The decree gave no reasons for the decision”, reads the Reuters story as cited by Arab News.

    From the same article.

    “These media have become one of the tools of the war against Ukraine, so they are blocked in order to protect national security,” Zelenskiy’s spokeswoman Iuliia Mendel said on Facebook. She said Ukraine had evidence the channels received funding from Russia.”

    This sounds like a reason to me.

    Liked by 4 people

  • That’s the reason 112 is cancelled, they can’t even get a straight news story correct. That doesn’t make them a news outlet it makes them a propaganda outlet. Ukraine refuses to be a nation of sheep and the Putinoids should understand that.
    Besides that, Ukraine doesn’t need to give a reason to protect national security.

    Liked by 1 person

  • Zelensky was right to shut down Putin’s propaganda outlets in Ukraine.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.