A Russian TV channel mislead fans by showing an archive game of hockey

Russia’s largest sports TV channel Match TV on January 5 showed Russia’s victory in the Hockey World Cup, though their national team lost the final.

Instead of a live broadcast of the finals of the Youth Ice Hockey World Championship, where the Russians lost to the Canadians 4: 3, Russia’s largest sports TV channel Match TV showed a record of the 2011 match when the Russians won 5: 3. Meduza writes about it .

The confusion was due to a change in the broadcast grid: Match TV was shown at the start of this tournament. The decider matches of the tournament were to be shown there, but as a result, the First Channel showed live coverage of the finals lost to Russia.

Many fans who were unaware of the postponement of the broadcast turned on Match TV during the final game. There, at this time, showed the archival record of the finals of the 2011 World Youth Championship, which Russia won in Canada 5: 3. After watching it, fans in social networks began to welcome the team to victory, writes the newspaper.

Among those who believed that the Russian national team became world champion in 2020, even the chairman of the State Duma Committee on Physical Culture, Sports, Tourism and Youth Affairs Mikhail Degtyarev and football player Dmitry Tarasov were . The Moscow 24 channel also congratulated the team on its Telegram channel.

Match TV sports channel even confused St. Louis Blues hockey player Volodymyr Tarasenko , who played against Canada in the 2011 national youth team, that is, he participated in the same game broadcast by the channel. As the hockey player’s wife later wrote on Instagram, he watched the broadcast for ten minutes until he saw himself on the court.

As Media Detector previously wrote, in December 2019, the Russian propaganda channel showed an “interview” with Vladimir Zelensky.

Also in 2019, Russia switched off nationwide analogue television. The fourth, final phase of the transition of federal (nationwide) channels to digital broadcasting took place there.

In addition, on December 12, a  shooting group of the TV channel of the Ministry of Defense of the Russian Federation “Zvezda” was released to Ukraine . Stars correspondent Diana Syrazi and channel operator Alexander Stolerov flew to Kiev at the invitation of Ukrainian President Vladimir Zelensky.

(c) Detector Media

5 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.